Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych

Wychodząc naprzeciw regulacjom Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE („RODO”), a także ustawy z 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych, informujemy o tym kto, na jakiej podstawie oraz jak przetwarza Państwa dane osobowe.

1. Kto jest administratorem Państwa danych osobowych?

Na mocy umowy o współadministrowaniu i zawartych w niej uzgodnień dotyczących celów, zakresu i sposobów przetwarzania danych, wspólnie przetwarzamy Państwa dane osobowe jako Współadministratorzy danych, dalej określani jako Współadministratorzy.

Współadministratorami Państwa danych osobowych są:
iExpert.pl SA, Al. Jerozolimskie 99 lok. 32, 02-001 Warszawa, KRS nr 0000426530, 22 646 42 42, biuro@iexpert.pl
INS Services Sp. z o.o., Ul. Różana 7, 72-003 Wołczkowo, KRS 0000754412,  22 494 36 50, biuro@ins-med.pl
INS Service Sp. z o.o., Ul. Różana 7, 72-003 Wołczkowo, KRS 0000782604, 577 970 280, biuro@insserv.pl

2. Jak się z nami skontaktować, żeby uzyskać więcej informacji o przetwarzaniu Państwa danych osobowych?

Współadministratorzy wyznaczyli wspólny punkt kontaktowy, tj. Inspektora Ochrony Danych Osobowych iExpert.pl. Z Inspektorem można kontaktować się we wszystkich sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych oraz z wykonywaniem praw przysługujących na mocy RODO za pośrednictwem poczty elektronicznej: iod@iexpert.pl

3. Jaka jest podstawa prawna i cel przetwarzania Państwa danych osobowych?

Państwa dane osobowe mogą być przetwarzane w celu:

  1. zawarcia i wykonania umowy ubezpieczenia, w tym dokonania oceny ryzyka ubezpieczeniowego na żądanie osoby, której dane dotyczą – podstawą prawną przetwarzania jest niezbędność przetwarzania danych do podjęcia działań (np. na potrzeby wniosku o zawarcie ubezpieczenia lub wykonania analizy potrzeb klienta), które zmierzają do zawarcia i wykonywania umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO);
  2. w celu przedstawienia oferty wznowienia umowy ubezpieczenia po wygaśnięciu ochrony – podstawą prawną przetwarzania jest niezbędność przetwarzania danych osobowych do realizacji prawnie uzasadnionego interesu administratora w postaci marketingu bezpośredniego usług własnych (podstawa z art. 6 ust. 1 lit.f RODO);
  3. marketingu bezpośredniego produktów i usług własnych Współadministratorów – podstawą prawną przetwarzania jest niezbędność przetwarzania do realizacji prawnie uzasadnionego interesu Współadministratorów, przy czym uzasadnionym interesem jest dostarczanie klientom oraz potencjalnym klientom informacji o produktach ubezpieczeniowych i innych produktach finansowych oferowanych przez Współadministratorów (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
  4. w celu dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami związanymi z umowami zawartymi z lub za pośrednictwem Współadministratorów – podstawą prawną przetwarzania jest niezbędność przetwarzania do realizacji prawnie uzasadnionego interesu Współadministratorów (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. f RODO); uzasadnionym interesem jest możliwość dochodzenia roszczeń oraz obrony przed roszczeniami wynikającymi z zawartych umów.
  5. w celu badania satysfakcji klientów – podstawą prawną przetwarzania danych jest niezbędność przetwarzania do realizacji prawnie uzasadnionego interesu administratora; prawnie uzasadnionym interesem administratora jest utrzymywanie wysokiej jakości obsługi oraz poziomu zadowolenia Klientów z produktów i usług – (art. 6 ust.1 lit. f) RODO);
  6. przesyłania danych pomiędzy przedsiębiorstwami w celach administracyjnych – podstawą prawną przetwarzania danych jest niezbędność przetwarzania do realizacji prawnie uzasadnionego interesu administratora; prawnie uzasadnionym interesem administratora jest możliwość przetwarzania danych zgromadzonych przez Współadministratorów w ramach wspólnych baz danych – (art. 6 ust.1 lit. f) RODO);

Podanie danych osobowych w związku z zawieraną umową jest konieczne do zawarcia i wykonywania umowy ubezpieczenia oraz do dokonania oceny ryzyka ubezpieczeniowego – bez podania danych osobowych nie jest możliwe zawarcie umowy ubezpieczenia. Natomiast podanie danych osobowych w celach marketingowych jest dobrowolne.

4. Jakie macie Państwo uprawnienia w zakresie przetwarzanych danych?

Gwarantujemy spełnienie wszystkich Państwa praw wynikających z RODO, tj. dostęp do danych, możliwość ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, w sytuacji ustania celu ich przetwarzania, w przypadkach określonych w przepisach RODO. Przysługuje Państwu także prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od Współadministratorów danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego. Możecie Państwo przesłać te dane innemu administratorowi.

Z uprawnień tych możecie Państwo skorzystać między innymi:

  • kiedy zauważycie, że dane są niekompletne lub nieprawdziwe;
  • gdy dane są już zbędne do celów, dla których zostały zebrane możecie cofnąć swoją zgodę na ich przetwarzanie lub zgłosić sprzeciw wobec ich przetwarzania;
  • kiedy zauważycie, że dane są nieprawidłowe możecie żądać ograniczenia przetwarzania danych na okres pozwalający nam sprawdzić prawidłowość tych danych.

Możecie Państwo żądać ograniczenia przetwarzania danych, jeśli:

  • dane będą przetwarzane niezgodnie z prawem, ale nie będziecie chcieli, aby zostały usunięte;
  • dane nie będą nam już potrzebne, ale mogą być potrzebne do obrony lub dochodzenia roszczeń, lub wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.

W celu skorzystania z powyższych praw należy skontaktować się z Inspektorem Ochorny Danych lub bezpośrednio z Współadministratorem, korzystając ze wskazanych wyżej danych kontaktowych.

Ponadto macie Państwo prawo wnieść skargę w związku z przetwarzaniem przez Współadministratorów waszych danych osobowych do organu nadzorczego, czyli Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

5. Kiedy możecie Państwo cofnąć swoją zgodę na przetwarzanie danych?

W sytuacjach, w których podstawą przetwarzania danych jest Państwa zgoda, może być ona cofnięta w dowolnym momencie, przy czym cofnięcie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem czynności przetwarzania Państwa danych dokonanych przed cofnięciem zgody.

6. Czy Państwa dane podlegają profilowaniu w sposób zautomatyzowany?

Informujemy, że Państwa dane mogą być profilowane w sposób zautomatyzowany, w szczególności w celach marketingowych, prowadzenia badań, oceny zainteresowań i preferencji zakupowych, w tym oferowania produktów i usług w oparciu o przypisane Państwu preferencje, a także do wewnętrznych analiz.

Do profilowania będą wykorzystywane następujące kategorie danych: informacje o produktach i usługach, sposobie korzystania z nich, informacje o płatnościach, informacje zawarte w plikach cookies, informacje o adresach elektronicznych (odwiedzanych podstronach), informacje o używanych urządzeniach.

Mają Państwo prawo w każdym momencie do wyrażenia sprzeciwu na profilowanie Państwa danych w sposób zautomatyzowany. W chwili złożenia sprzeciwu, Państwa dane nie będą już podlegały takiemu profilowaniu.

7. Jak długo Państwa dane będą przetwarzane przez Współadministratorów?

Dane osobowe będą przechowywane przez cały czas trwania umowy ubezpieczenia i po jej wygaśnięciu, ustalony na podstawie odrębnych przepisów prawa (umowy agencyjne oraz przepisy prawa które wymagają archiwizacji danych), w tym przez czas niezbędny do dochodzenia roszczeń i obrony przed roszczeniami przez Współadministratorów.

W przypadku danych wykorzystywanych do celów marketingu bezpośredniego, Współadministratorzy przestaną wcześniej przetwarzać dane, jeżeli zgłosicie Państwo sprzeciw wobec przetwarzania Państwa danych w tym celu. W zakresie, w jakim podstawą przetwarzania danych jest zgoda, Państwa dane osobowe będą przetwarzane do czasu jej wycofania lub dezaktualizacji Państwa danych.

8. Komu Państwa dane będą przekazywane?

Odbiorcami Państwa danych osobowych będą podmioty świadczące usługę:

  • obsługi systemów i oprogramowania informatycznego wykorzystaywanego przez Współadministratorów,
  • towarzystwa ubezpieczeniowe na podstawie udzielonych pełnomocnictw,
  • zewnętrzne podmioty świadczące usługi administracyjne,
  • podmioty prawne i księgowe działające na rzecz Współadministratorów,
  • firmy dzięki którym możliwe jest badanie jakości obsługi,
  • podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa (w tym organy administracji publicznej).

Państwa dane, powierzamy innym podmiotm na podstawie odrębnej umowy powierzenia, zgodnej z RODO.

Dokumenty archiwalne